КОЛЕГАМ

                                   Стаємо кращими: 

               7 порад педагогам від психолога

Вихователі та педагоги стають для дітей цілим світом, адже іноді з ними вони проводять більше часу, ніж зі своїми батьками. Тому дуже важливо – стати для дитини не просто вчителем і наставником, а й другом, якому можна довіряти.

НЕ ОБРАЖАЙТЕЯкщо дитина вас не зрозуміла або не змогла впоратися із завданням, не лайте її і, тим більше, – не використовуйте образливі слова. Педагогічний авторитет – не аргумент. Пам’ятайте, що це тільки зараз дитина вміє і знає менше, ніж ви. Але вона виросте і в чомусь буде розумнішою і досвідченішою за вас.
НЕ ОБМЕЖУЙТЕСЬ ТЕОРІЄЮВажливо – не тільки розповісти і пояснити, а й продемонструвати. Наочність – важлива складова успішного сприйняття інформації.
НЕ РУБАЙТЕ ЗГАРЯЧУПерш ніж «вичитувати» дитину, яка вона недотепа, спробуйте зрозуміти, чому у неї щось не виходить. Не нервуйте самі і не засмучуйте дитину. Якщо зараз вам вдасться докопатися до причин невдачі і разом з дитиною її вирішити – ви їй дуже допоможете. І не тільки в даний момент – побачивши, що з труднощами можна справитися, ви вселите в дитину оптимізм.
НЕ ПОРІВНЮЙТЕНе потрібно порівнювати дитину з іншими дітьми, підкреслюючи, що хтось краще. Визнайте за дитиною право на індивідуальність, право бути іншою.
Хвалити потрібно кожного за його досягнення, і бажано при всіх, а ось критикувати – наодинці і делікатно. Деякі діти дуже вразливі, і необережне слово педагога, який є авторитетом і прикладом, може глибоко зачепити.
НЕ ЗВИНУВАЧУЙТЕЯкщо у вас виникли труднощі при спілкуванні з дитиною, не робіть її «без вини винуватою». Серед вас дорослий – саме педагог, тому спробуйте зрозуміти, у чому причина непорозуміння. Недолік уваги, різний спосіб мислення і сприйняття реальності – все це потрібно враховувати. А можливо, справа у вас самих? Намаайтеся бути максимально терплячими і розуміючими.
НЕ ВЧІТЬ, А МОТИВУЙТЕ ВЧИТИСЯПам’ятайте про те, що головне – не стільки навчити чогось, скільки зробити так, щоб дитина захотіла навчитися. Підтримувати в ній інтерес і прагнення до пізнання нового. Не підносьте істину, а стимулюйте знайти її.
НЕ ВИХОВУЙТЕ В ДІТЯХ СТРАХ ПЕРЕД ПОМИЛКАМИУ дитини не повинно бути панічного страху перед помилками. Адже без них неможливо навчитися чомусь новому. Дитина не повинна боятися зробити щось не так, в майбутньому це може привести до втрати ініціативності і активності.
КОРИСНІ САЙТИ ДЛЯ КОЖНОГО ВЧИТЕЛЯ ШКОЛИ, УЧНІВ ТА БАТЬКІВ

Для  колег:

  1. Вчитель вчителю, учням та батькам: teacher.at.ua
  2. Все для учителя на www.uroki.net
  3. Освітній портал «Острів знань»: ostriv.in.ua
  4. Сайт Ігоря Січовика «Словограй»: slovogray.narod.ru
  5. Слово вчителя: konserg.ucoz.ua
  6. Все для вчителя початкових класів: yrok.at.ua
  7. Підбірка фонів для презентацій: fongallery.narod.ru
  8. Презентації для дітей: educat.at.ua
  9. Довідник для вчителів «Birchen Miracle»: teachers.at.ua
  10. Заступник директора з виховної роботи: zastupnik.at.ua
  11. Український освітній портал: www.teacher.in.ua
Для дітей та їх батьків:  
  1. Сайт для батьків:  http://detki-konfetki.com
  2. Посібники та ігри для дітей за методиками Зайцева, Монтесорі, Нікітіна:    http://www.svena.com.ua/
  3. Аудіоказки для дітей (mp3): http://ymp3.ru
  4. Детский портал «Солнышко»: www.solnet.ee
  5. Розмальовки для дітей: www.dolonki.com.ua
  6. Казки для дітей: http://www.kazka.in.ua/
  7. Розвивальні методики: kinder-garten.narod.ru
  8. Урядовий сайт для дітей: children.kmu.gov.ua
  9. Страна мастеров: stranamasterov.ru
  10. Цікаві ідеї про все на світі: skazochnaya.ru
  11. Энциклопедия для младших школьников: potomy.ru
  12. Дитячий розважальний журнал «Пізнайко»:http://www.posnayko.com/
  13. Країна міркувань: mysl.lviv.ua
  14. «Весела абетка». Україномовний ресурс для дітей: казки, усмішки, скоромовки, загадки: abetka.ukrlife.or





        ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ 

ВЧИТЕЛЕВІ ЩОДО СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ


      
    1.    Навчайте та виховуйте так, щоб учень відчув, зрозумів і переконався, що стати освіченим і вихованим – найважливіша життєва необхідність людини.

  2.    Навчаючи, застосовуйте всі види і форми пізнавальної діяльності, поєднуйте аналіз із синтезом, індукцію з дедукцією, співставлення з протиставленням, частіше застосовуйте аналогію.

  3.    Намагайтеся, щоб учні розуміли значення та зміст кожного слова, речення: для цього розкривайте поняття, пояснюйте незрозумілі слова, опираючись на значення та досвід учнів, аргументуйте свої пояснення.

  4.    Те, що учням невідомо, логічно пов’язуйте з виникненням певних асоціацій. У протилежному випадку не буде усвідомленого навчання.

  5.    Не забувайте, що головне – не знання предмета, а особистість, яка формується. Навчайте та виховуйте так, щоб учень не був “додатком” до навчального предмету, а навпаки – суб’єктом його активного засвоєння. Пам’ятайте, що не навчальний матеріал формує особистість, а вчитель своєю діяльністю.

  6.    Навчайте знаходити та виділяти головне і другорядне в тому, що вивчається, домагайтеся розуміння головного.

  7.    Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися.

  8.    Застосовуйте диференційований підхід до навчання в умовах колективної праці: виділяйте тимчасові підгрупи учнів, використовуйте адаптовані до їхніх можливостей навчальні матеріали, впроваджуйте принцип вільного вибору варіантів завдань, що відповідають можливостям і підготовленості учнів.

   9.    Частіше використовуйте запитання “чому”, щоб навчити учнів мислити.

  10.  Намагайтеся, щоб учень не тільки переказував знання, але й творчо застосовував їх на практиці.

 11.  Постійно вивчайте і використовуйте індивідуальні інтереси учнів, розвивайте їх і спрямовуйте таким чином, щоб вони узгоджувалися з об’єктивними суспільними потребами. Використовуйте під час навчання активні методи навчання, які формують і розвивають самостійність, творчість і активність в учнів.

  12.  Навчайте так, щоб знання набули сили переконань і керівництва до дії.

  13.  Привчайте учнів мислити й діяти самостійно. Не допускайте підказування і копіювання.

 14.  Пам’ятайте, що майстерність ставити запитання й вислуховувати відповіді – одна з найважливіших умов виклику та підтримання активності.

  15.  Зрозуміле й доступне пояснення вчителя не досягне мети, доки воно не стане предметом уваги учнів: користуйтеся всіма засобами, щоб викликати і втримати увагу учнів.

  16.  Частіше створюйте в навчальному процесі проблемні ситуації, домагайтеся від учнів їхнього самостійного аналізу, розуміння та осмислення, а там, де треба, – і критичної оцінки, розвиваючи мислення, звертайте увагу на наукове обґрунтування явищ навколишньої дійсності.
Створюйте під час навчання проблемні ситуації, які потребують самостійних, творчих і активних дій та залучення учнів до їхнього розв’язання.


Немає коментарів:

Дописати коментар